HITTA UT

Hittaut i Örkelljunga är tillbaka

Hittaut är ett friskvårdsprojekt där karta och modern teknik står i fokus. Aktiviteten finns på många platser i Sverige och under 2022 deltog över 100 000 personer.

Kartan finns i en app samt i pappersformat. Ett enkelt och roligt sätt att få motion och att kanske upptäcka nya platser, dessutom kostnadsfritt. Appen använder du direkt i mobilen och vill man nyttjar man telefonens GPS-markör för att få hjälp att hitta rätt.

En traditionell papperskarta finns att hämta på Örkelljunga kulturhus (foajen) och under säsong på några av kommunens Infopoints. För ÖFKs medlemmar finns papperskartan att hämta i klubbstugan samt att den kommer att finnas att få på onsdagsträningarna.

Vi har placerat ut totalt 54 checkpoints (= kontroller) i områdena Grytåsa, Eket, Örkelljunga med Biparadiset, Åsljunga och Skånes Fagerhult.

Den som vill registrerar de besökta checkpointsen i appen och har då möjlighet att vinna priser vid utlottningar som sker med jämna mellanrum.

Det är övervägande lätt orientering, på orienteringsspråk gröna, vita och några ljusgula checkpoints.

Intresserad?

Ladda hem appen hittaut där man under deltagande orter hittar Örkelljunga under samlingsnamnet Skåne.

För den som sedan vill ha ännu mer finns ett otal orter och områden att besöka, varav många i Skåne.

Hittaut Örkelljunga pågår mellan den 15 april till den 30 november 2023

Läs mer om hittaut i länken nedan: