NYBÖRJARKURS I ORIENTERING FÖR VUXNA

Nybörjarkurs i orientering för vuxna – med start 7 april 2024

Är du trött på den vanliga löp- eller promenadrundan? Vill du utmana både kropp och knopp?
Då kanske orientering är något för dig!

Inga förkunskaper krävs och din ålder och träningsbakgrund spelar ingen roll.

Vi träffas 3 gånger: 7 april, 14 april och 21 april

Träff 1 – Söndagen den 7 april kl 16-18

Vi träffas i Örkelljunga FKs klubbstuga och lär oss om kartan, karttecken och skala.

Plats: I Örkelljunga FKs klubbstuga på Rönnliden 8, kl 16

Klädsel: Vi håller oss mest inomhus så ingen särskild

Träff 2 - Söndagen den 14 april kl 16-18

Vi gör en kartpromenad i skogen där vi tittar på karttecknen i naturen, lär oss passa kartan och använda kompassen.

Plats: I en skog i närheten av Örkelljunga (plats ej bestämd än)

Klädsel: Oömma skor och utomhusklädsel för promenadtempo.

Träff 3 – Söndagen den 21 april ca kl 10-13

Vi provar en orienteringstävling i Stavershult (mellan Örkelljunga och Munka Ljungby). Uppdelat i mindre grupper med instruktör joggar/går vi en orienteringsbana på lagom nivå.

Plats: Samåkning från ÖFKs klubbstuga på Rönnliden 8, kl 10. När vi är tillbaka är en cirka-tid.

Klädsel: Oömma skor och utomhusklädsel för jogging/promenadtempo. Ta gärna med ombyte.

Barnpassning: På sista träffen finns möjlighet att boka kostnadsfri barnpassning. Skulle ni behöva detta även på någon av de första träffarna, bara skriv till oss så försöker vi ordna det.

GPS: Om någon har GPS-klocka, ta gärna med den till träff 3.

Kostnad: Kursen kostar 400kr, då blir ni också passiva medlemmar och får vara med på ÖFKs alla träningar resten av året.

Anmälan: För att vi ska kunna förbereda material och kartor önskar vi att ni anmäler er till anmalan@orkelljungafk.se senast torsdagen den 4 april - missar ni detta hör av er ändå så kan vi nog lösa det.

Vill ni vara med, men inte kan alla gånger, hör av er till oss, så går det kanske också lösa, bara hör av er.
Har ni frågor, maila anmalan@orkelljungafk.se eller ring Lotta på 0703-373932.

Parallellt med nybörjarkursen har vi våra vanliga orienteringsträningar på onsdagar kl 18 som ni gärna får vara med på. Läs mer om dessa här